Ekoškolka

Naše školka se v tomto školním roce zapojila do mezinárodního ekologického programu. K získání  titulu Ekoškola potřebujeme ujít 7 dlouhých kroků. Zatím máme za sebou ten první a to je vytvoření ekotýmu, který se skládá z dětí, zaměstnanců, rodičů i zástupce obce.  Nyní nás čeká první schůzka, na které si společně vybereme dvě témata, kterým se budeme chtít podrobně věnovat. Analýzu si necháme až na leden, protože nyní máme projekt Vánoce. O tom, jak schůzka dopadla, budeme informovat. 7.12. nás navštíví koordinátor programu.

Více info o programu na www.eko-skolky.cz

Máme EKOTÝM

resized_DSCN6986

resized_DSCN6992

21.1. 2016 proběhla první schůzka EKOTÝMU. Cílem bylo všechny dobře seznámit s metodou 7 kroků a vybrat téma, kterému se budeme společně věnovat a je to PROSTŘEDÍ.

Také jsme si vyčlenili jeden den (čtvrtek), kdy se budeme cíleně věnovat ekoškolce. Teď nás čeká další velký úkol – udělat analýzu momentálního stavu.

resized_DSCN7160

 

Nevíme, jak se to stalo, ale přiletěl nám dopis od nějakého právě narozeného skřítka, který vůbec neví, kde je a nás prosí, protože jsme nejblíž, aby jsme mu pomohli. Zatím nás žádal o vymyšlení jména. Hlasováním jsme vybrali 3 , která jsme mu poslali, aby si vybral.

resized_DSCN7425  resized_DSCN7429

Máme za sebou analýzu. Pokládali jsme dětem otázky a čekali, zda budou znát odpověď. Skřítek si totiž vybral jméno a chce nás přijít navštívit. Potřebuje ale vědět, jak to u nás ve školce vypadá. Tam, kde je otazník, musíme pátrat. Počet magnetů znamená, co by nás zajímalo nejvíce.

resized_DSCN7677resized_DSCN7585

Stále pracujeme na tématu prostředí. Pátrali jsme, jak je naše školka vyzdobena, jestli nám to stačí a nebo ne. Hledali jsme nástěnky a pátrali po tom, jestli jich máme dost a kdo tam dává informace. Snažili jsme se zjistit, které místo je v naší školce nejpříjemnější a proč. Je toho hodně, co skřítka Mudůvka zajímá.

Hodně jsme se věnovali tématu pokojových rostlin. Zjistili jsme, že jich máme ve školce málo. Hodně dětí přineslo z domova a podařilo se nám je všechny označit cedulkou s názvem, dobou zálivky a jménem toho, kdo se o rostlinku stará.

resized_DSCN8266 resized_DSCN8279 resized_DSCN8280   resized_DSCN8287

Teď Medůvka zajímá, jaké máme ve školce stromy, jak se jmenují a jak vypadají. Takže jsme šli pátrat dál….

resized_DSCN8313 resized_DSCN8314 resized_DSCN8316 resized_DSCN8321

resized_DSCN8323 resized_DSCN8324

Dokončujeme téma stromy. Každý si vybírá strom, o který se bude starat a vyrábíme z hlíny cedulky se jménem.

resized_DSCN8328  resized_DSCN8331

resized_DSCN8333   resized_DSCN8340 resized_DSCN8341 resized_DSCN8342

Další dopis od Medůvka. Posílá větvičky a ptá se, z jakých stromů jsou. Děti se snaží potnat svůj strom. Jako další úkol nám dává, spočítat kolik stromů od každého druhu máme.

Dopisy si posíláme po sýkorce Modřince, která se nám usadila v budce a sedí na vajíčkách.

resized_DSCN8353  resized_DSCN8361

resized_DSCN8268 resized_DSCN8269

resized_DSCN8440

Při vyhodnocování tématu prostředí jsme přišli na některé nedostatky:

- nefunguje nám systém zalévání pokojových rostlin

- popisné cedulky jsou nepraktické – padají při zalévání z květináčů a rozhazují hlínu

- květináče nejsou hezké

- cedulky s označením stromů nevydržely děšť

 

Museli jsme tedy spoustu věcí napravit, včetně výběru patrona stromům,které žádného neměly, z důvodu odchodu dětí do školy.

Vyrobili jsme nové květníky, rostlinky přesadili a vytvořili nové cedulky. ustanovili kytičkovou hlídku, která každé pondělí dětem připomíná, aby si kytičky překontrolovali. Taky jsme opravili nás plán zahrady a dolepili obrázky nových patronů stromů. Pečlivěji se staráme i o deníky stromů. zaznamenávali jsme nového patrona a kreslili a laminovali listy v v měsíci září. Myslíme, že máme splněno:)

resized_DSCN9278

resized_DSCN9279   resized_DSCN9290 resized_DSCN9300

resized_DSCN9512 resized_DSCN9516

resized_DSCN9539 resized_DSCN9555

resized_DSCN9619  resized_DSCN9620

Téma Jídlo

Dalším tématem, kterým se zabíváme od září je téma: JÍDLO.